Styl našeho vzdělávání je založen na principu prožitkového a kooperativního učení hrou, které vychází z přímých zážitků.
Snažíme se rozvíjet dítě po stránce fyzické, psychické, sociální a vést je tak, aby na konci svého předškolního období bylo jedinečnou a relativně samostatnou osobností, schopnou zvládnout nároky života, které jsou a budou na ně kladeny.
Cílem naší práce je:
- usnadnit dětem vstup do MŠ – adaptační program s postupně přivyknout dětí na nové prostředí
- vycházet z předpokladu, že každé dítě má právo být jiné, mít jiné potřeby, rozvíjet se a učit jiným tempem
- respektovat vrozené i získané osobní dispozice
- ocenit snahu každého dítěte
- zprostředkovávat dětem prožitky, kde kvalita převládá nad kvantitou
- snažit se o maximální spokojenost dětí, pocit jistoty a bezpečí v MŠ
- vytvořit atmosféru laskavosti, porozumění, empatie a tolerance
- poskytovat dětem optimální množství podnětů pro rozvoj osobnosti dítěte
- vytvářet příležitosti k vnitřní motivaci dítěte, ukázat mu, jak zajímavá činnost je učení
- vytvářet s dětmi vlastní pravidla soužití v MŠ
- podporovat tělesný rozvoj a zdraví dítěte
- vytvářet prostor k rozvíjení sociálních kontaktů a prožívání nových rolí ve skupině
- vést děti k poznání, že jsou součástí přírody
- připravit děti na plynulý přechod do ZŠ
Velmi důležitá je pro nás spolupráce s rodinou. Zapojujeme rodiče do výchovných činností, vedeme je k tomu, aby MŠ využívali jako poradenský servis.
Zveřejněno: 30. 12. 2020
Zveřejněno: 3. 12. 2020
Zveřejněno: 10. 11. 2020
Zveřejněno: 13. 10. 2020
Zveřejněno: 9. 10. 2020